دو شنبه 11 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت آلمانی ASM Sensor در سال 1979 تاسیس شده است. اخیرا سنسور جدیدی (سری PCFP25) از طرف این شرکت معرفی شده که جزء نازکترین سنسورهای مغناطیسی خطی اندازه گیری طول می باشد.

ضخامت این سنسور فقط 0.32 اینچ (حدودا 8 میلیمتر) و پهنای آن 1.1 اینچ (حدودا 28 میلیمتر) می باشد. با استفاده از این سنسور میتوان تا 18 فوت (حدودا 5486.5 میلیمتر) را اندازه گیری نمود. IP آنها 64 بوده و با توجه به مغناطیسی بودن و عدم وجود قطعات آسیب پذیر، Maintenance Free میباشد. در عین حال در مقابل شوکهای ناگهانی و لرزش نیز بسیار مقاوم هستند.

با توجه به ابعاد این سنسور، می توان از آن براحتی در فضاهای محدود استفاده نمود. در صورت نیاز به Redundancy، می توان دو سنسور را در کنار هم بصورت عمودی و یا افقی نصب نمود. با توجه به سایز این سنسور، نصب دو عدد سنسور فضای زیادی را اشغال نخواهد نمود.

سیگنالهای دریافتی از این سنسور میتواند بصورت 20-4 میلی آمپر و یا 10-0 ولت باشد. همچنین امکان اتصال آن به شبکه CAN نیز وجود دارد.
جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با سایت زیر ارتباط برقرار نمایید.



پریز‌های معمولی برق، به وسیله‌ی تراشه‌های جدید ساخته‌شده توسط شرکت Matsushita، می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت پر‌سرعت در خانه‌ها استفاده شوند و مصرف‌کنندگان را از کابل‌های Ethernet و دردسر اتصال به شبکه‌های wireless، نجات دهند. پریز‌های معمولی برق، به وسیله‌ی تراشه‌های جدید ساخته‌شده توسط شرکت Matsushita، می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت پر‌سرعت در خانه‌ها استفاده شوند و مصرف‌کنندگان را از کابل‌های Ethernet و دردسر اتصال به شبکه‌های wireless، نجات دهند.


    Matsushita ، پس از معرفی این فناوری جدید، اعلام کرده‌است که از این پس مصرف‌کنندگان خواهند توانست از سیم‌های برق در خانه‌ها نه‌تنها برای انتقال الکتریسیته، بلکه برای انتقال داده نیز استفاده کنند. به این ترتیب دستگاه‌های جدیدی که تراشه‌های ساخت Matsushita در آنها تعبیه شده‌اند، می‌توانند از طریق ارتباط دو‌شاخه با پریز‌های معمولی، به شبکه‌های اینترنت پر‌سرعت متصل شوند.
    گفتنی‌است که این فناوری قبلا نیز در بعضی جاها از جمله در آمریکا وجود داشته است، اما سیستم Matsushita، از این جهت منحصر‌به‌فرد است که می‌تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار زیاد، تا 170 مگا‌بیت در ثانیه، یعنی سرعتی بیشتر از Ethernet، منتقل کند.
    Matsushita همچنین خانه‌ای رویایی را برای‌ مصرف‌کنندگان به‌تصویر کشیده‌است که در آن همه‌ی اعضای خانواده قادر خواهند‌بود فیلم‌هایی با کیفیت بسیار بالا را در هر اتاق خانه که‌ یک پریز برق در آن موجود باشد، دانلود کرده و مشاهده کنند.
    با اتصال دستگاه‌های ویژه‌ی ساخت این شرکت به پریز برق، تنها کاری که مصرف‌کنندگان باید انجام دهند، وصل کردن تلویزیون یا دیگر دستگاه‌ها به پریز، برای اتصال فوری به اینترنت پر‌سرعت است، که امکان ارسال اطلاعات online را بسیار سریع‌تر از اتصال از طریق مودم، فراهم خواهد ساخت.
    Matsushita امیدوار است که یخچال‌ها، تلویزیون‌ها و و دستگاه‌های دیگری را که این تراشه‌ها در آن‌ها نصب شده‌باشند، تولید کند. چنین یخچال‌هایی، این امکان را به مصرف‌کنندگان خواهند داد که از طریق تلفن‌همراه و یا laptopهای خود به آنها متصل شوند و مثلا موجودی تخم‌مرغ در یخچال را چک کنند، و یا دستگاه‌های برقی نظیر ماشین لباس‌شویی، کولر و...را از بیرون خانه خاموش یا روشن کنند.
 



دو شنبه 9 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:22 ::  نويسنده : ahmad & saman



Memristor، مخفف واژه Memory Resistor به معنای پایدار کننده حافظه است. از لحاظ سخت افزاری، یک ابزار میکروسکوپیک است که می‌تواند شرایط الکتریکی ماقبل خود را حفظ کند و با این ترفند می‌توان، حافظه موقتی را حتی پس از قطع جریان برق، حفظ کرد. قابل توجه است که استفاده از این تکنولوژی از ذخیره سازی حافظه‌های فلش، بسیار ارزان تر و سریع تر خواهد بود.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : ahmad & saman

در حال حاضر لوازم برقی خانگی از مهم‌ترین مصرف‌کنندگان برق در بخش خانگی هستند که طبعا تاثیر بسزایی در هزینه‌های برق خانواده‌ها دارند؛ بنابراین در انتخاب و خرید وسایل برقی، اطمینان از ایمنی، کیفیت، کمیت در بازدهی و میزان مصرف انرژی دستگاه‌های موردنظر با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند برای مصرف‌کنندگان دارای اهمیت و ضرورت بسیاری است
در انتخاب و تهیه کالا خصوصا وسایل برقی توجه به مواردی چون شکل ظاهری، مدل، کارخانه سازنده و تکنولوژی ساخت، شرط‌های لازم در انتخاب یک کالا محسوب می‌شوند اما توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی از شرط‌های ضروری در انتخاب و تهیه وسایل برقی خانگی است. چون این علائم اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ایمنی؛ بازدهی و میزان مصرف انرژی وسایل برقی با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:11 ::  نويسنده : ahmad & saman

از مهمترین کاربردهای ولتاژ فشار قوی DC ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

انجام کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی روی عایق ها : برای مطالعه رفتار عایق ها از ولتاژهای DC استفاده می کنند . اگر عایقی در برابر ولتاژهای فشار قوی DC ، استقامت داشته باشد ، آنگاه حتماً در برابر ولتاژهای فشار قوی AC نیز استقامت خواهد داشت .
در فیزیک برای شتاب دهنده ها ( مشابه شتاب دادن پروتون یا الکترون در تلویزیون ) : درمیدان های الکتریکی قوی یکنواخت ، به ذرّات الکتریکی نیروی زیادی وارد شده و شتابمی گیرند .
در پزشکی برای تولید اشعه X .
در صنایع برای فیلتر کردن دود خروجی نیروگاه های حرارتی و کارخانجات سیمان و پاشیدن رنگ : ذرّات آلوده در بین الکترودهای فلزی میدان الکتریکی به صورت ذرّات باردار در می آیند و با سرعت به سمت الکترودهای مذکور جذب می شوند . این الکترودها در مسیر دودکش خروجی نصب می گردند و بدین وسیله ، از ورود ذرّات آلوده به هوای آزاد جلوگیری می شود . دررنگ آمیزی الکترواستاتیکی نیز ذرّات رنگ به صورت ذرّات باردار ، با سرعت روی سطح مورد نظر پاشیده می شوند . از ویژگی های این نوع رنگ آمیزی ، یکنواختی ضخامت رنگ در تمام نقاط سطوح و قابلیت تنظیم ضخامت رنگ روی سطح مورد نظر است .

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 5 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:9 ::  نويسنده : ahmad & saman

واژه مودم از ترکیب کلمات "modulator-demodulator" اقتباس شده است . یعنی وسیله‌ای که سیگنال‌ها را )مدوله يا پيمانه اي) یا دمدوله می‌کند.از مودم برای ارسال داده های دیجیتال از طریق خطوط تلفن استفاده بعمل می آید. مودم ارسال کننده اطلاعات، عملیات مدوله نمودن داده را به سیگنال هائی که با خطوط تلفن سازگار می باشند، انجام خواهد داد. مودم دریافت کننده اطلاعات، عملیات " دی مدوله " نمودن سیگنال را بمنظور برگشت به حالت دیجتال انجام می دهد. مودم های بدون کابل داده های دیجیتال را به امواج رادیوئی تبدیل می نمایند.
مودم یکی از ابزارهای رایانه‌ای است که برای اتصال دو رایانه به یکدیگر از راه خطوط گوناگون مخابراتی استفاده می‌شود. البته هریک از این دو کامپیوتر می‌توانند راهی به یک شبکه رایانه‌ای باشند.
مودم ازسال 1960 در کامپیوتر و بمنظور ارسال و دریافت اطلاعات توسط ترمینال ها و اتصال به سیستم های مرکزی، مورد استفاده قرار گرفته است .شکل زیر نحوه ارتباط فوق در کامپیوترهای بزرگ را نشان می دهد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

آنالوگ و دیجیتال

سیگنال‌ها به صورت آنالوگ و یا دیجیتال هستند. در سیگنال آنالوگ، سیگنال در حوزه زمان به طور پیوسته وجود دارد .اطلاعات در سیگنال دیجیتال به صورت دسته‌ای از ارزشهای گسسته (مثلاً یک و صفر) کد گذاری می‌شود . هر سیگنال چه آنالوگ و چه دیجیتال حاوی اطلاعات خاص است.

اطلاعات موجود در سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال هنگام انتقال با نویز مخلوط می شوندو باعث از بین رفتن اطلاعات موجود در سیگنال می شوند.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:4 ::  نويسنده : ahmad & saman

روغن ترانسفورماتورهای قدرت نقش بسیار مهمی در عملكرد ترانسفورماتورها دارند. نقش عایق كنندگی، خنك كنندگی و تشخیص عیب از جمله مهمترین وظایف روغن می باشند. با پیرشدن ترانسفورماتور ، روغن این دستگاه بعضی از خصوصیات شیمیایی و الكتریكی خود را از دست می دهد. از جمله مهمترین این خصوصیات می توان به خصوصیات الكتریكی كه حائز اهمیت می باشند، اشاره نمود.
دلایل اصلی كه روغن ترانسفورماتورهای قدرت را دچار مشكل می نمایند عبارتند از:
۱) افزایش ذرات معلق در روغن
۲) وجود آب به مقدار زیاد در روغن
۳) وجود آلودگی های شیمیایی مانند اسیدیته و...

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:3 ::  نويسنده : ahmad & saman

با مدار ساده ی فرستنده ی موج رادیو FM در خدمتون هستیم که توسط دو ترانزیستور BC547 پیاده شده.و بخاطر حساسیت بالاش میتونید ازش به عنوان میکروفن مخفی استفاده کنید.

بطور کلی صدا توسط میکروفن خازنی (الکتریت میکروفن)دریافت میشه و از طریق خازن 10 میکرو به بیس ترانزیستور اعمال شده مقاومت های 4.7 کیلو و 100 کیلو مقاومت های بایاسینگ ترانزیستور هست که همانطور مشاهده می کنید اولین ترانزیستور رو کلاس A بایاس شده.صدا پس از تقویت بر روی کلکتور ظاهر شده و از طریق خازن کوپلاژ به طبقه بعد که شامل:1-تقویت کننده ی ثانویه صدا 2-اسیلاتور 3-مدولاتور است منتقل می شود.که هر سه عمل در ترانزیستور دوم انجام می شود.نقش مقاومتهای طبقه ی دوم بایاس ترانزیستور بوده.سیم پیچ مدار به همراه خازن تریمر مدار رزنانس و در نتیجه تعیین فرکانس ارسالی این فرستنده می باشد.همچنین خازن 5.6 پیکو به موازات C-E با انجام فیدبک مثبت البته با رعایت اصل بارک هاوزن (بهره ی مدار فیدبک×بهره ی تقویت کننده=1) با عث بقای نوسانات شده.و در نهایت سیگنال مدوله شده (در این مدار صدا بر روی فرکانس سوار شده) روی کلکتور ظاهر شده و از طریق آنتن در فضا منتشر می شود.



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان