پنج شنبه 9 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : ahmad & saman

اگر دارای اتومبیل باشید و یا حتی نباشید مطمئناً یک‌بار هم نام تیوبلس به گوشتان خورده است.نوعی از لاستیک‌های رادیال و پهن که با موادی خاص منافذ آن را گرفته و درون آن را پر از هوا ( باد ) می‌کنند و دیگر از تیوب به شیوه قدیمی خبری نیست . جدیداً کمپانی معتبر و پیشرو در زمینه تولید لاستیک یعنی بریجستون طرحی از لاستیک را ارایه داده که می‌توان از آن به عنوان انقلابی در صنعت لاستیک نام برد. این نوع لاستیک جدید که ایرلس ( Airless) نام دارد و بریجستون در نمایشگاه ماشین توکیوی ژاپن از آن رونمایی کرده دیگر هوا یا همان باد لاستیک را هم حذف نموده تا دیگر غم کم بادی یا پنچری لاستیک خود را نخورید!!

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:14 ::  نويسنده : ahmad & saman

چکیده:
گر لپ تاپ داشته باشید و زیاد با آن کار کنید حتما از کار کردن با تاچ پد خسته شده اید و دست هایتان درد گرفته است؛ اگر هم برای خریدن یک موس اقدام کرده باشید حتما با مشکل حمل آن مواجه شده اید یک موس با سیم بلند حتما دست و بالتان را می بندد شاید فکر کنید موس بی سیم دیگر مشکلی ندارد اما باز هم باید جایی برای نگه داری آن هنگام جابه جایی داشته باشید

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 7 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : ahmad & saman

بشر همیشه به دنبال تکامل و آسان تر کردن کارها است، حتی در ساده ترین کارها نیز به دنبال راهی برای راحتی بیشتر است. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که از اینکه از جای خود برخیزید و چراغ اتاق را روشن و یا خاموش کنید کلافه شده باشید و یا برای روبه رو نشدن با این مشکل، جای خوابیدن خود را درست در کنار کلید لامپ قرار دهید.

خوشبختانه شرکت INSTEON تولید کننده تکنولوژی های اتوماسیون خانگی، راهی را پیدا کرده که شما خود را در این شرایط بد نبینید! تولید یک ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور.

این لامپ های 60 واتی با قیمت 30 دلار میتوانند با یک ریموت کنترل از راه دور روشن و خاموش شوند. ریموت کنترلی که همان تلفن هوشمند شما است و هم برای آی او اس و هم اندروید موجود است. این لامپ ها دارای یک آدرس شبکه واحد هستند (که روی هر لامپ حک شده) و فورا توسط شبکه INSTEON شناسایی می شوند، این به این معنا است که شما میتوانید لامپ را به راحتی تعویض کنید و نگران شناسایی لامپ ها در شبکه نباشید.

 



پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند.

به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آنها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد.

امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست. مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد.

دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است.

 



پنج شنبه 5 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : ahmad & saman


سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است که انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین های الکتریکی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود. با توجه به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نسل جدید سیستم های حمل و نقل و استفاده از سوخت های پاک، سیستم‌های حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT) طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.
سیستم حمل و نقل بدون ایجاد ترافیک، بدون نیاز به جای پارک، استفاده از سیستم هوشمند رایانه‌یی برای مسیریابی خودکار و ‌استفاده از انرژی خورشیدی از جمله مزیت‌های سیستم مفهومی JPods است که توسط "بیل جیمز" طراحی شده است.

 



پنج شنبه 4 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

لیوان های یکبار مصرف امروزه در همه جا دیده می شوند خصوصا در ادارات و سازمان ها و کنار آبخوری ها ؛ این ایده طرحی برای لیوان های کاغذی یکبار مصرف است.

ایده اصلی این طرح، کم حجم نمودن لیوان های یکبار مصرف قبل و پس از مصرف است، لیوان ها به صورت یک رول طراحی شده اند که تعداد بسیاری لیوان در حجم کمی قرار می گیرند و حمل و نقل آن بسیار آسان می شود همچنین لیوان های مصرف شده و زباله ها نیز حجم کمی پیدا می کند و جمع آوری آنها سهل است.

طراح خوش ذوق این ایده Lee Jaebin نام دارد.



چکیده:
۴ نوجوان زیرک نیجریه ای ژنراتوری را تولید کردند که با یک ماده فراوان در دنیا کار می کند – ادرار! سه تا از این نوجوانان ۱۴ ساله و یکی از آنها ۱۵ ساله است. طرز کار این ژنراتور بدین صورت است: - ادرار در یک سلول الکترولیت قرار داده شده تا اوره آن به نیتروژن، آب و هیدروژن تبدیل شود. - هیدروژن از یک فیلتر آب برای خالص سازی رد می شود و بعد از آن وارد سیلندر گاز می شود.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


چکیده:
شرکت آی‏ بی‏ ام قصد دارد پردازنده‏‌های رایانه‏‌ای تولید کند که عملکرد آنها شبیه مغز انسان است. آی. بی. ام اخیراً الگوی نرم‌ افزاری ویژه این پردازنده‏‌ها را نیز ابداع کرده است.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:12 ::  نويسنده : ahmad & saman

باطری‌ها از بین خواهند رفت! باطری‌ها که برای دیر زمانی منبع انرژی انسان‌ها بوده و هستند به زودی به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.
دانشمندان انگلیسی پلاستیکی ساخته‌اند که قابلیت ذخیره و آزاد کردن انرژی الکتریکی دارد،اختراعی که بی‌شک
انقلابی در صنعت‌های چون موبایل‌سازی،ماشین سازی و حتی صنایع پوشاک خواهد داشت!

[ ناتاشا شیرشوا محقق این پروژه]

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:10 ::  نويسنده : ahmad & saman

یک تیم مهندسی از دانشگاه لینکلن دریافته اند که از گرمای تولید شده در تایرها در هنگام فرود می توان برای تولید الکتریسیته استفاده نمود.
هیتنا: یک تیم مهندسی از دانشگاه لینکلن با سرمایه گذاری مرکز تحقیقاتی EPSRC تلاش می کند تا انرژی گرمایی که در هنگام فرود هواپیما توسط سیستم ترمز چرخها ایجاد می شود را توسط یک موتور مولد به الکتریسیته تبدیل کند. این انرژی الکتریکی ذخیره شده و در زمان تاکسی کردن هواپیما روی زمین مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب در استفاده از موتورهای جت پرمصرف هواپیما صرفه جویی شده و آلودگی های صوتی و گازهای خروجی را در هنگام حرکت روی باند فرود از بین برد.به گزارش گروه هوافضای هیتنا تاکسی کردن، بدون استفاده از موتور هدفی است که صنایع هوایی در اروپا تا سال 2020 بدنبال آن هستند. این مورد می تواند موجب آسایش مردمی شود که در نزدیکی فرودگاه ها زندگی می کنند چراکه موتورهای جت در هنگام تاکسی صدا و آلودگی زیست محیطی زیادی تولید می کنند.
پروفسور استوارت مدیر این تیم مهندسی تخمین زده بعنوان مثال یک هواپیمای ایرباس 320 در هنگام فرود حدود 3 مگاوات انرژی تولید می کند. همچنین دانشگاه لینکلن در حال حاضر بدنبال بررسی روشهای دیگر برای تولید انرژی در هنگام فرود می باشد. یکی از این روشها تولید الکتریسیته از اندرکنش حلقه های مسی جاسازی شده در باند فرود و آهنرباهای متصل شده در زیر هواپیما می باشد. این پروژه نیز همانند بسیاری از پروژه ها با چالش هایی از جمله کاهش هزینه و بهینه سازی تولید انرژی در روند پیشرفت خود مواجه است. یکی از مواردی که می تواند در این تحقیق بهینه شود تعداد مولدها و میزان تولید آنها می باشد. همچنین در این پروژه که ایده آن از سال 2008 کلید خورده دانشگاه لوبورو همکاری نموده است.



یک شنبه 29 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

يک مخترع ايراني موفق به ابداع سرعت گير انرژي زا شده است که امکان استفاده از انرژي هايي را که در حالت معمول هدر مي رود، فراهم مي کند.

دکتر محمد صادق شريعتي در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: اين اختراع در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکيت صنعتي ايران به ثبت رسيده و در نمايشگاه بين المللي اختراعات چين نيز مدال نقره دريافت کرده است اما اکنون يک شرکت آلماني با کپي برداري از آن، بدون ذکر نام مخترع ايراني، در سايت خود آن را مطرح کرده است.

وي درباره اختراع خود گفت: وقتي خودرويي از روي سرعت گير بالا مي رود و پايين مي آيد، ارتفاعي را طي مي کند که براساس قوانين فيزيک در اين حرکت انرژي ذخيره و بعد تخليه مي شود. وي با اشاره به اين که مي توان يک چهارم برق مصرفي تهران را از طريق سرعت گيرهاي انرژي زا تامين کرد، افزود: اين سرعت گير داراي ساختاري متفاوت از سرعت گيرهاي فعلي است که انرژي را از حالت جنبشي به حالت انرژي هاي ذخيره اي و سپس به انرژي هاي ديگر تبديل مي کند.از اين انرژي مي توان در تامين روشنايي برق خيابان ها استفاده کرد.ساختار سرعت گير انرژي زا نسبت به شيب جاده، استحکام آسفالت، ورودي آب در فصول بارندگي و همچنين يخبندان زمستان متفاوت است. اين سرعت گير بايد از آلياژي ساخته شود که تحمل تغييرات نيروي عمودي خودرو را داشته باشد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 15 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:41 ::  نويسنده : ahmad & saman

رز کار این کلید برق بدین صورت است که با دوربین فیلمبرداری مخفیانه‌ای که بر روی آن تعبیه شده و با استفاده از سنسور حرکتی تعبیه شده بر روی آن تصاویر ویدیوئی را با کیفیت ۳۲۰×۲۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به همراه صدا ضبط کرده و عکس‌هایی با کیفیت ۱۲۸۰×۹۶۰ پیکسل برای شما از صحنه به جا می‌گذارد و این اطلاعات بر روی کارت حافظه میکرواس‌دی ۲ گیگابایتی ضبط می‌شود.

این پایان کار نیست و شما قادر به کنترل از راه دور این کلید برق هستید!

 


اگر شما سیم کارتی را در این کلید قرار دهید آن وقت این کلید قادر خواهد بود در مواقع ضروری و یا دلخواه شما این تصاویر را برایتان ارسال کند تا به اندازه کافی وقت برای خبر کردن پلیس داشته باشید و به طور زنده شاهد پخش زنده تصاویر زمان دستگیری دزد باشید!

 

 



پنج شنبه 13 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

دانشمندان دانشگاه میامی کوچک‌ترین لامپ «ال ایی دی» جهان را با قابلیت انعطاف‌پذیری ساخته‌اند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از برنا، دانشمندان دانشگاه میامی، کوچک‌ترین لامپ «ال ای دی» (LED) جهان را که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد، تولید کرده‌اند.
بر اساس گزارش فیزورگ، لامپ‌های رشته‌ای معمولی از آن‌جایی که بیشتر انرژی مورد نیاز خود را به گرما تبدیل می‌کنند و انرژی زیادی هدر می‌دهند، چندان به صرفه نیستند به همین علت لامپ‌های «ال ای دی»، با کاهش انرژی الکتریسیته مصرفی می‌توانند جایگزین مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای باشند.

دانشمندان دانشگاه میامی اکنون با مطالعه روی لامپ‌های «ال ای دی» معمولی و با در نظر گرفتن عواملی از قبیل؛ اندازه، قابلیت انعطاف و گرمای خروجی، موفق شدند در این پروژه به مدلی دست یابند که در آن با بررسی و تحلیل مدیریت گرمای خروجی لامپ، دمای آن را کاهش دهند.


دانشمندان امیدوارند با طراحی «ال ای دی» های انعطاف‌پذیر، در آینده تحول شگرفی در ساخت صفحات نمایش «ال ای دی» انعطاف‌پذیر و لوازم پزشکی ایجاد شود.لامپ‌های «ال ای دی» از قطعه الکتریکی دیود تشکیل شده‌اند که دارای دو پایه آند و کاتد است. از مزایای این لامپ‌ها علاوه بر مصرف کمتر، می‌توان به عمر بیشتر و سرعت در خاموش و روشن شدن آن‌ها اشاره کرد.




پنج شنبه 12 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:37 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت آی بی ام همیشه در ساخت فناوری های جدید پیشرو بوده است. و حالا شاهد یک اختراع مهم دیگر از این شرکت هستیم. کاری که دنیای حافظه ها را تا چند سال دیگر تغییر می دهد. ‏

مهندسان این شرکت حافظه جدیدی را ساخته اند که نسبت به مدل های پرسرعت فلش فعلی ۱۰۰ برابر سریع تر است. این حافظه با فناوری به نام Phase Change ساخته شده و به طور خلاصه PCM نامیده می شود. ‏

علاوه بر سرعت بالا، این حافظه عمر بسیار طولانی هم دارد و ساخت اش آنقدر ارزان است که در تمام ابزارها از سرورهای ابری گرفته تا تلفن های هوشمند قابل استفاده است. بهترین حافظه های فلش فعلی ۳۰ هزار بار قدرت خواندن و نوشتن روی هر سلول را می دهند. هر چند برای یک کاربر معمولی طول عمر ۳ هزار بار هم کفایت می کند. اما حافظه جدید قدرت ۱۰ میلیون بار خواندن و نوشتن اطلاعات را به شما می دهد. ‏

بالاتر از اینها قدرت ذخیره سازی است. حافظه های فلش فعلی در هر سلول خودشان یک بیت از اطلاعات را نگهداری می کنند. اما حافظه PCM می تواند ۴ بیت از اطلاعات را در هر سلول نگهداری کند. شرکت آی بی ام می گوید که این فناوری ذهنیت ما را نسبت به حافظه ها طی ۵ سال آینده تغییر خواهد داد. چرا که به زودی حافظه های بسیار پرظرفیت با سرعت بالا در اختیار خواهیم داشت. ‏

این شرکت گفته که فناوری جدید اش تا سال ۲۰۱۶ به صورت تجاری در ابزارهای مختلف استفاده خواهد شد. سریع تر، ارزان تر، پرظرفیت تر و با عمر بیشتر. چیز دیگری هم لازم دارید

 



پنج شنبه 9 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : ahmad & saman

تصور کنید روزی بتوانید یک مموری کارت را به مغز خود وصل کنید و از فایلهای موجود در آن بلافاصله استفاده کنید. مثلا اطلاعات مورد نیاز برای یک کنفرانس یا امتحان را دانلود کنید و آن را چند دقیقه قبل از شروع جلسه در مغزتان ذخیره کنید و در جا از داده های آن استفاده کنید. یعنی یک ماتریکس تمام عیار. خب به نظر می رسد این تصور چندان هم دور از ذهن نیست. چون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته اند قدمهای اولیه در این راه را بردارند.

بعد از مطالعات فراوانی که دکتر تئودور برگر و همکارانش در مورد واکنشهای شیمیایی فرآیند یادگیری کوتاه مدت در مغز موشها انجام دادند، توانستد یک چیپ کوچک بسازند که از الکترودهایی برای اتصال به مغز و افزودن به ظرفیت حافظه استفاده می کند.این پروتز عصبی قادر است سیگنالهای عصبی را ذخیره کند و درست مانند یک حافظه جانبی الکترونیکی به موشها کمک کند تا سریعتر و بیشتر یاد بگیرند.

با روشن کردن مدار، یادگیری به موشها القا می شود و آنها "یاد می گیرند" و با خاموش کردن مدار، همه چیز را به سرعت فراموش می کنند. دکتر برگر ادعا می کند که اگر بتوانند جزئیات بیشتری از فرآیند رمزنگاری سلولهای عصبی را بفهمند، قادر خواهند بود تقریبا هر چیزی را در حافظه ایجاد یا حذف کنند. دقیقا مثل یک فلش مموری که به مغز وصل می شود. در حال حاضر تحقیقات آنها بر روی موشها موفقیت آمیز بوده و هدف بعدی آنها اجرایی کردن این پروژه در مورد میمونهاست.

 

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

به نظر می رسد که فناوری نانو به ژنراتور ها هم راه پیدا کرده است. چراکه دانشمندان موفق شدند، یکی از به صرفه ترین نانوژنراتور های جهان را طراحی کنند. این نانوژنراتور می تواند انرژی محیط را جمع آوری کرده و آن را به صورت انرژی الکتریکی در اختیارمان بگذارد. بنابر این می توانیم امیدوار باشیم که روزی دستگاه های الکترونیکی کوچکمان به جای باتری های معمولی از این نانوژنراتور ها استفاده کنند.

 

اما منظورمان از انرژی محیط چیست؟ این واژه در مورد این وسیله دامنه ای گسترده به خود می گیرد. کوچکترین حرکت یا لرزشی می تواند به این نانوژنراتور، انرژی کافی را برای تولید الکتریسیته بدهد. پس می توانید آن را در معرض نسیم ملایم قرار دهید و انرژی الکتریکی دریافت کنید. اگر نسیمی هم نمی وزید؛ می توانید از ضربان قلب خود استفاده کنید! پس قادر خواهيد بود که تقریبا از هر راهی دلتان خواست، انرژی الکتریکی دریافت کنید.

 

 

در نهایت، انرژی الکتریکی تولید شده در خازن های این نانوژنراتور ذخیره می شود. سپس قسمتی از آن صرف برق رسانی به سنسور های دریافت انرژی محیط می شود و انرژی باقی مانده می تواند جایگزین باتری برای هدست بلوتوث شما یا هر دستگاه رادیویی کوچک دیگری شود. ضمنا انرژی تولیدی این نانوترانزیستور به قدری است که امواج رادیویی دستگاه مورد نظر می توانند تا 9 متر برد داشته باشند. (قابل شناسایی باشند(

 

این تکنولوژی می تواند در دوربین های جاسوسی هم کاربرد پیدا کند و یا حتی مصارف پزشکی داشته باشد. و بدون شک، این یکی از فوق العاده ترين راه ها برای تامین نیروی گجت های کوچکمان است.

 



مبتکران لامپی را تولید کرده‌اند که به طورخودکار رنگ محیط را خوانده و به رنگ آن درمی‌آید

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «Huey»، لامپ کپی رنگی آفتاب‌پرست که توسط طراحان شرکت تینک‌گیک (ThinkGeek) ابداع شده، جلوه‌گری خود را با روشن کردن سطحی که روی آن قرار گرفته با دو چراغ سفید آغاز می‌کند.

 


در این حال حسگر نور داخلی آن، رنگ صحیح را تشخیص داده، سپس یک مجموعه الکتریکی، رنگ ال‌ای‌دی‌های تغییر رنگ متعدد را برای تولید آن نور تطابق داده و این نور از طریق بدنه نرم وینیلی Huey ساطع خواهد شد. اگر کاربران بخواهند یک ناحیه را با رنگ سطحی که در آنجا وجود دارد روشن کنند، تنها کافی است این دستگاه را روی آن سطح قرار داده و پس از تطابق با آن، دستگاه را فشار دهند. این مساله باعث می‌شود که این نور تا زمان دلخواه باقی بماند

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

یک شرکت ژاپنی به منظور کمک به حفظ منابع طبیعی و کنترل مصرف انرژی سه شاخه هوشمند تولید کرده که میزان مصرف برق را اندازه می­گیرد.

فوجیتسو برای کسانی که نگران میزان مصرف برق لوازم الکتریکی منزل یا محل کارشان هستند و علاقه­مندند بدانند مصرف برق هر کدام از دستگاه­ها دقیقاً چه مقدار است، دو محصول جدید هوشمند ارائه کرده است. سه شاخه 5204ps-FXوگیت وی5250GW-FX محصولاتی هستند که به منظور کمک به کاربران توسط این کمپانی ژاپنی تولید شده­اند. این سه شاخه و درگاه هوشمند درست مانند محصولات مشابه خود عمل می­کنند با این تفاوت که شما می­توانید آنها را از طریق 2.0 USBو کابل شبکه به رایانه متصل کنید مصرف دقیق برق هر سوکت را کنترل کنید. به این ترتیب می­توانید تصمیم بگیرید که از کدام دستگاه کمتر استفاده کنید تا صورتحساب برق خود را کاهش دهید. عرضه این سه­شاخه­ها و درگاه­های هوشمند با قیمت 10 هزار ین (123 دلار) و 45 هزار ین(556 دلار) در ژاپن آغاز خواهد شد. نمایش مصرف برق توسط سه شاخه هوشمند فوجیتسو (Strip power smart) به ویژه در محیط­های کار، کمک مهمی به بهینه­سازی مصرف انرژی خواهد کرد.

 


 



جمعه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

با اين روش اصول فيزيك كه حدود يك قرن پا بر جا بوده اكنون واژگون خواهد شد. شما مي‌توانيد هر روز به معادلات حركت زل بزنيد اما اين امكان و احتمال را نخواهيد ديد. همه ما نيز فكر مي‌كرديم كه اين اتفاق ممكن نيست.
اين پديده يك فعل و انفعال عجيب است و به همين دليل بيش از 100 سال ناديده انگاشته شده و كسي متوجه آن نشده است.
نور داراي مولفه‌هاي الكتريكي و مغناطيسي است. تاكنون دانشمندان فكر مي‌كردند كه اثر ميدان مغناطيسي نور بقدري ضعيف است كه مي‌توان آن را در نظر نگرفت. اما «رند» و تيم همكارانش متوجه شدند زماني كه نور با شدت مناسب از مواد نارساناي جريان الكتريكي عبور مي‌كند مي‌تواند اثر مغناطيسي ايجاد كند كه 100 ميليون بار بيش از چيزي است كه قبل از اين تصور مي‌شد. شدت اين ميدان مغناطيسي مي‌تواند معادل اثر الكتريكي قوي باشد.
اين موضوع مي‌تواند منجر به ساخت نوعي باتري‌هاي خورشيدي بدون نياز به نيمه‌هادي‌ها و مواد جاذب نور جهت توليد نيروي الكتريسيته شود.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شرکت سوئدی دستگاه شارژری را ساخته است که تنها با یک قاشق آب می تواند محصولات الکترونیکی مصرفی را شارژ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید زمانی برسد که تمام دستگاههای الکترونیکی خود را به سادگی با آب، هوا و یا شکر شارژ کنیم اما درحال حاضر شرکت سوئدی MyFC دستگاه شارژری را عرضه کرده است که تنها با یک قاشق آب انرژی لازم برای شارژ دستگاههای الکترونیکی مصرفی را تامین می کند.

این دستگاه که PowerTrekk Fuel Cell Charger نام دارد ترکیبی از یک باتری یونهای لیتیومی 1600 میلی آمپر بر ساعت و پیلهای سوختی است و به روش ساده ای عمل می کند.

این باتری پس از شارژ شدن از طریق یک پورت میکرو یو. اس. بی می تواند دستگاههای الکترونیکی را شارژ کند.

 

 

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 / 2 / 1392برچسب:, :: 20:44 ::  نويسنده : ahmad & saman


Jung Dae Hoon با تلفیقی مفهومی و هنرمندانه بین تلفن همراه و ساعت مچی شکلی تازه از تلفن همراه به جهان معرفی کرد . با این به ظاهر ساعت زیبا یا طراحی چشم نواز می توان شماره گیری کرد و با دیگران ارتباط برقرار کرد و در واقع با داشتن این تلفن همراه شما از داشتن تلفن همراه و ساعت مچی بی نیاز خواهید شد.

 



سه شنبه 25 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : ahmad & saman

روشنایی معابر با نیروی خورشیدی و موضوع تفکیک زباله در مبدأ همواره در مباحث انرژی پاک و سبز مطرح بوده است. ایده City Context بر خلاف بیشتر طرحهای مطرح شده، عملی و قابل انجام می باشد. این طرح از ترکیب یک چراغ روشنایی با کمک نیروی خورشید و محل ریختن زباله در پایه چراغ تشکیل شده است. برچسبهایی که روی در سطل زباله قرار می گیرد برای مشخص کردن نوع زباله و تفکیک آن در مبدأ استفاده می شود. برای حفظ بهداشت و جلوگیری از ریختن زباله ها، تنها مأموران مربوطه با یک عدد کارت مغناطیسی، قادر به بازکردن و تخلیه محل هستند. این طرح برنده “جایزه ایده سال ۲۰۱۱″ شده است.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 24 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:15 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت برادران پارکر اولین نمونه موتور سیکلت الکتریکی را با الهام از فیلم میراث ترون طراحی کرده است. این موتور سیکلت با طراحی آینده گر دارای موتور الکتریکی با قدرت ۹۶ ولت و باطری های لیتیومی است و استفاده از لامپهای LED رنگی به آن ظاهر فوق العاده ای بخشیده است

منبع: Toxel



سه شنبه 23 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:13 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت آلمانی E-volo نمونه اولیه ای از یک وسیله نقلیه هوایی جدید ساخته است. این وسیله با کمک ۱۶ ملخ هواپیمای الکتریکی قادر است مانند یک هلی کوپتر از روی زمین بلند شده و فرود بیاید. خلبان با یک جوی استیک ساده، این وسیله را کنترل می کند. این طرح مفهومی می تواند زمینه ای برای طراحی و تولید وسایل نقلیه هوایی شخصی در آینده قلمداد شود.

منبع: Toxel



سه شنبه 20 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت بریجستون در نمایشگاه Motor Show سال ۲۰۱۱ در توکیو، لاستیک جدیدی را ارئه کرد. این طرح مفهومی لاستیک که ساختار ترموپلاستیکی مقاوم و قابل انعطافی دارد، هیچ نیازی به هوا نداشته و میتواند از خود در مقابل سوراخ شدن محافظت کند. این لاستیک کارایی یکسانی دارد و می تواند وزنی معادل ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل نماید که قطعاً برای خودروهای کوچک شخصی مناسب است. شرکت بریجستون در حال انجام تحقیقات و بررسی های بیشتری روی این لاستیک است تا آن را در مقابل خطر نفوذ اشیای مختلف نیز محافظت نماید. این لاستیک بدون نیاز به هوا در سال ۲۰۱۳ به بازار خواهد آمد.

منبع: inewidea



سه شنبه 19 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : ahmad & saman

لزوم استفاده هر چه بیشتر از انرژی های تجدید پذیر بر کسی پوشیده نیست. یکی از منابع مهم انرژی های تجدیدپذیر باد است. ایده Windtulip بر همین اساس شکل گرفته است. Mebrure Oral تیر چراغ برقی طراحی کرده که در روز به عنوان یک عنصر تزئینی در کنار پیاده رو عمل کرده و در شب با نورافشانی خود، محوطه اطراف را روشن می سازد. این چراغ نمونه خوبی است از تغییراتی که می توان در اماکن عمومی به منظور حفظ محیط زیست و صرفه جویی در انرژی های فسیلی انجام داد.

این تیر چراغ برق با دریافت قدرت باد و تبدیل آن به انرژی به کمک توربین و انتقال این انرژی به باطری های تعبیه شده، لامپ کم مصرف LED خود را در طول شب روشن می کند.

 

منبع: Yankodesign



امروز در نوراسی ایده مفهومی جالبی را به شما معرفی می کنم که برنده جایزه red dot design هم شده است. حتماً همه شما با مشکل پیدا کردن جهت سوراخهای روی پریزهای برقی که در پشت وسایل منزل پنهان شده و قابل دیدن نیستند برخورد کرده اید. پریزهایی که امروزه در منازل استفاده می شوند دارای دو سوراخ کوچک برای قرار گرفتن انتهای دو شاخه وسایل برقی هستند و از آنجائیکه اکثر ما سعی می کنیم پریزهای برق را در پشت مبلمان منزل خود پنهان کنیم، این مشکل برایمان پیش می آید. برای رفع این مشکل ایده مفهومی جالبی به نام Donut ارائه شده است. محل قرارگرفتن دوشاخه وسایل برقی در این پریز به صورت یک حلقه طراحی شده و بنابراین دوشاخه تحت هر زاویه ای به راحتی به پریز وارد میشود. با Donut دیگر لازم نیست برای پیدا کردن جهت دقیق سوراخهای پریز برق به خودتان زحمت دهید.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ رومیزی Levity توسط Peter Stathis به نحوی طراحی شده که قابلیت جمع شدن دارد. این چراغ انعطاف پذیر در حالیکه کمترین تأثیر را روی سطح میز کار دارد، به دلیل قابلیت بالای جمع شوندگی و تغییر زاویه نور، یکی از بهترین چراغهایی است که تا کنون برای استفاده در دفاتر خصوصی، روی نیمکتها، اتاق کنفرانس و میز جلسه طراحی و ساخته شده است. هنگامیکه از آن استفاده نمی شود، به آسانی پنهان شده و تقریباً همسطح میز می شود. طراحی ساده، مدرن و کارایی بالای این چراغ، آن را به گزینه بسیار خوبی برای استفاده در محیط کار تبدیل کرده است.

 

منبع: Contemporist



سه شنبه 16 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:55 ::  نويسنده : ahmad & saman

Chuang Chihong چراغی به شکل دریچه فاضلاب طراحی کرده است. این طرح خلاقانه فضایی خیالی را در کف خانه ایجاد می کند که گویا راه مخفی است برای فرار به بیرون از خانه. با جابجایی درپوش، چراغ زیر آن روشن میشود و برای خاموش شدن باید آن را دوباره سر جایش قرار دهیم.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 15 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

این خودروی کوچک دوستدار محیط زیست توسط شرکت MDI طراحی شده و با استفاده از یک موتور هوای فشرده به حرکت در می آید. هوای محیط به داخل مخزن فشار بالای این خودرو که از جنس فیبر کربن و مواد ترموپلاستیک است، مکیده میشود و پس از کاهش فشار، باعث به حرکت در آوردن سیلندر مخصوص شده و نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می کند.

این ماشین به گونه ای طراحی شده که ظرفیت نشستن ۳ فرد بزرگسال و یک کودک را دارد و کنترل آن بر خلاف فرمانهای معمول، توسط یک جوی استیک انجام میشود. این خودرو توسط شرکت هندی تاتا موتورز ساخته خواهد شد و قیمت فروش آن در حدود ۱۰۰۰۰ دلار می باشد.

منبع: Toxel



سه شنبه 14 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:51 ::  نويسنده : ahmad & saman

‘Citylight’ ایده مفهومی جالبی است که به روشنایی معابر شهری کمک زیادی خواهد کرد. در این ایده وسایل ورزشی که در پارکها و سایر اماکن عمومی وجود دارند به وسیله ای جهت تولید برق و روشنایی تبدیل می شوند.  به این ترتیب با ورزش کردن مردم، انرژی جنبشی آن به الکتریسیته تبدیل شده و منجر به تولید انرژی مورد نیاز لامپ LED این چراغها میشود. این ایده نوآورانه و جالب کمک زیادی به روشنایی معابر و اماکن عمومی با صرف کمترین هزینه و منابع خواهد کرد.

منبع: inewidea



سه شنبه 13 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : ahmad & saman

دستگاه خودکار Swap-O-Matic یک روش خلاقانه و نوین برای مبادله کالا به کالا است. فرهنگ مصرفی کنونی مردم را به دور ریختن وسایل قدیمی خود و جایگزینی آنها با محصولات جدید تشویق می کند. با کمک این دستگاه خودکار شما میتوانید اقلامی را که نیازی به آنها ندارید، بازیافت کرده و برای استفاده سایر مردم قرار دهید. این دستگاه دارای ۱۳ محفظه جداگانه است و شما میتوانید کالای استفاده نکرده خود را مستقیماً با یکی از کالاهایی که دیگران در این محفظه ها گذاشته اند، تعویض کنید و یا آن را داخل محفظه ها برای فروش قرار دهید. یک صفحه لمسی به کاربران امکان ثبت اطلاعات حساب خود را میدهد، البته نه حساب پولی؛ این دستگاه روشی برای مبادله کالا به کالا است و نیازی به استفاده از پول نقد واقعی نیست. با این روش هر زمان که کالایی در دست دارید، میتوانید آن را با محصول دیگری که نیاز بیشتری دارید مبادله کنید.

 

 

منبع: inewidea



سه شنبه 12 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ Halley با طراحی خاص و منحصر به فرد خود برای استفاده در فضای باز و باغها بسیار مناسب است. این چراغ توسط Jordi Vilardell و Meritxell Vidal برای شرکت اسپانیایی Vibia مطابق با آخرین نوآوری ها در زمینه لامپهای LED طراحی شده و اجزای آن به راحتی مونتاژ و یا از هم جدا میشود. طراحی مدرن، فن آوری بالا و کارایی زیاد، این چراغ را برای روشنایی انواع فضاهای باز به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است.

 

 

منبع: DesignRulz



سه شنبه 11 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:44 ::  نويسنده : ahmad & saman

مجموعه جدید چراغ Muse که توسط طراح ایتالیایی Sandro Santantonio طراحی شده، تلفیق زیبایی از خطوط منحنی شکل به رنگهای شاد و متنوع است که در فضای اطراف خود حس شادابی، طراوت و زندگی به ارمغان می آورد. این چراغهای رنگارنگ که در ابعاد و فرمهای مختلف عرضه شده اند، برای روشنایی اماکن عمومی مانند رستورانها، کافه ها و حتی منازل مدرن شما گزینه خوبی به شمار می آیند.

 

 

منبع: Chictip



سه شنبه 10 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:42 ::  نويسنده : ahmad & saman

پرده شش ضلعی HEX به گونه ای طراحی شده که قابلیت باز و بسته شدن به صورت خودکار را مطابق شرایط نور طبیعی بیرون دارد. هر ردیف از این پرده از دیافراگم های شش ضلعی تشکیل شده که دارای دو صفحه متحرک هستند و از بالا به یکدیگر متصل شده اند. صفحات متحرک از پائین به روتورهای کوچکی که در انتهای هر ردیف قرار دارد وصل شده اند. این روتورها قدرت مورد نیاز خود را از میکروکنترلری می گیرند که به یک سنسور حساس به نور خورشید متصل است. به این ترتیب در روزهای آفتابی تابستان، صفحات متحرک به صورت بسته باقی می مانند تا نور کمتری به داخل نفوذ کند و در روزهای زمستانی، با باز شدن این صفحات، نور خورشید به داخل نفوذ کرده و به گرم شدن محیط داخلی کمک می کند. از اینرو پرده HEX می تواند شکل و سایه خود را بر حسب نور طبیعی محیط بیرون به صورت خودکار تنظیم کند.

 

منبع: inewidea



سه شنبه 9 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:40 ::  نويسنده : ahmad & saman

مجموعه چراغ Scraplights توسط طراحان خوش ذوق هلندی Graypants از مقوای بازیافتی ساخته شده است. مقواهای بازیافتی پس از برش با لیزر، با چسبهای غیر سمی توسط دست بهم مونتاژ شده است تا این چراغهای زیبا و مدرن ساخته شود. از آنجائیکه فرایند چسباندن قطعات مختلف با دست انجام میشود، هر کدام از این چراغها منحصر به فرد بوده و با یکدیگر دارای تفاوتهای جزئی در رنگ و طرح هستند. نور و سایه ایجاد شده از این چراغها در محیط اطراف خود تأثیر خاصی داشته و فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند.

هر چند که این چراغها از مقوا ساخته شده اند، اما بسیار محکم هستند و به منظور کاهش خطر آتش سوزی، با مواد ضد حریق پوشانده شده اند. از این چراغها در محیط بیرونی و مرطوب نمیتوان استفاده کرد، اما برای روشنایی و تزئین فضاهای داخلی مدرن بسیار ایده آل هستند.

 

 

منبع: Freshome



سه شنبه 8 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : ahmad & saman

وسایل نقلیه با سلول سوخت هیدروژنی در هنگام حرکت تنها کمی بخار آب تولید می کنند. از آنجا که بیشتر جهان از این ماده تشکیل شده، میتوان گفت که اثری از خروجی اگزوز این خودروها در این حجم وسیع باقی نمی ماند و ناپدید میشود. همین امر منجر به ارائه ایده خلاقانه جدیدی برای تبلیغات خودروی مفهومی جدید مرسدس بنز F-Cell شده است.

مرسدس در این کمپین تبلیغاتی هوشمندانه با نصب تعدادی LED در یک سمت خودروی ون کوچک خود و نصب یک دوربین ضبط ویدیویی کانن ۵D Mark II در طرف دیگر، تصاویر پشت خودرو را بر روی نمایشگرهای LED در جلوی خودرو نشان میدهد. وقتی از کنار به این خودرو نگاه کنید، تقریباً نامرئی دیده میشود و تماشای آن برای بینندگان بسیار جالب، جذاب و سرگرم کننده می باشد.

 

منبع: Visualnews



سه شنبه 7 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : ahmad & saman

استودیو Toer که یک شرکت طراحی خلاق در هلند است، چراغ فنری LED جالبی طراحی کرده است. این چراغ که به شکل یک سایه بان بنفش رنگ است، ساختار ساده ای داشته و به دو سیم فلزی بسیار نازک و انعطاف پذیر متصل شده است. با بالا و پائین بردن سیمها، جهت این چراغ به راحتی تغییر کرده و جابجا میشود.

 

منبع: Design-milk



سه شنبه 6 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ رومیزی خلاقانه “صفحه به صفحه” دارای یک لامپ کوچک ۵ ولتی LED است که میتواند از طریق USB به هر نوع رایانه ای وصل شود. شما میتوانید از این چراغ جالب در هنگام روز به جای پوستری برای تزئین کردن روی میز و با فرا رسیدن تاریکی به عنوان یک چراغ کوچک استفاده کنید. نکته جالب توجه در طراحی خلاقانه این چراغ، امکان تعویض پس زمینه این چراغ است که به آسانی ورق زدن و چرخاندن صفحات آن می باشد.

 

 

منبع: Chictip



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان