یک شنبه 25 / 11 / 1392برچسب:, :: 19:57 ::  نويسنده : ahmad & saman

طبق تعاريف موجود، هارپ (HAARP) يك پروژه تحقيقاتي است كه براي بررسي و تحقيق درباره لايه آيونوسفير (Ionosphere) و مطالعات معادن زيرزميني با استفاده از امواج راديويي تأسيس شده است.

لايه آيونوسفير در بالاترين لايه اتموسفير (Atmosphere) قرار دارد.

اين لايه تشعشعات خطرناك «ماوراي بنفش» و «اكس ري» خورشيد را جذب كرده و مانند سقفي از ورود آنها به زمين جلوگيري مي نمايد تا زندگي بر روي كره زمين امكان پذير گردد. همچنين به دليل محيط الكتريكي موجود در آيونوسفير از اين لايه براي انعكاس امواج راديوئي به اطراف زمين استفاده مي شود. اگر اين لايه به هر دليلي دچار اختلال شود تاثيرات بسيار زيادي بر روي زمين گذاشته و زيستن را مختل مي كند.

سيستم هارپ (HAARP) طوري طراحي شده است كه بر روي آيونوسفير تاثير مستقيم داشته باشد. از نمونه هاي اين تاثيرات قرمز و گداخته شدن و يا ذره بيني نمودن لايه را ميتوان نام برد.

اين سيستم در حال حاضر از يك مجموعه آنتن هاي مخصوص (180 برج آنتن آلومينيومي به ارتفاع 50/23متر) تشكيل و بر روي زميني وسيع به مساحت 23000 مترمربع در آلاسكا نصب گرديده است.

اين آنتن ها امواج مافوق كوتاه ELF/ULF/VLF را توليد و به آيونوسفير پرتاب مي كنند.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 25 / 11 / 1392برچسب:, :: 19:50 ::  نويسنده : ahmad & saman

چکیده:
یکی از بدترین فاجعه هایی که برای کاربران ابزارهای الکترونیکی اتفاق می افتد، ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی آن هاست. این اتفاق که بخصوص برای لپ تاپ ها به وفور روی می دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش منجر می شود.

 

 

اما با چند اقدام ساده و در عین حال سریع، می توان از افزایش ابعاد این فاجعه جلوگیری کرد.
ممکن است در زندگی شما اتفاقاتی بیفتد که در حد یک فاجعه، زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از این اتفاقات ریختن آب یا چای یا نوشیدنی های دیگر روی لپ تاپ یا دیگر تجهیزات الکترونیکی شماست.
کارشناسان گیزمودو سعی کرده اند بهترین اقدامات اضطراری را در چنین شرایطی پیشنهاد بدهند:

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید..



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 1 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:16 ::  نويسنده : ahmad & saman

دانشمندان به روشی دست یافتند که می توان با هزینه پایین از سیب زمینی برق تولید کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محققان به این نتیجه رسیده اند که می توان از سیب زمینی برای تولید برق هم استفاده کرد.

در این روش سیب زمینی آب پز شده را در میان دو الکترود از جنس روی و مس قرار می دهند. در واقع پختن سیب زمینی در آب به منظور پایین آوردن مقاومت داخلی آن در برابر جریان الکترونها و بازدهی بیشتر است.

بررسی ها نشان داده است برق به دست آمده از سیب زمینی آب پز ده برابر بیشتر از سیب زمینی خام است.

یک باتری سیب زمینی می تواند تا بیست ساعت برق تولید کند که با آن می توان دستگاههای کم مصرف پزشکی و روشنایی را روشن کرد.


اگر چند عدد از آنها به صورت سری به یکدیگر وصل شود توان آنها بالاتر می رود و می توان حتی یک رایانه قابل حمل و کوچک را روشن کرد. دانشمندانی که این روش را ابداع کرده اند می گویند این روش می تواند به میلیونها نفر در مناطق فقیر جهان کمک کند تا با هزینه پایینی برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

بررسی ها نشان داده است تولید روشنایی با این روش شش برابر ارزانتر از چراغهای نفتی است و در مقایسه با باتریهای معمولی پنجاه بار ارزانتر تمام می شود. البته برخی منتقدان می گویند که برق تولیدی با این روش کم است و تولید مقادیر فراوان ان بسیار هزینه بر است.

گفتنی است این روش برای میوه ها و سبزیهای دیگر هم آزمایش شده و موفقیت آمیز بوده است اما به ارزانی سیب زمینی نبوده است.

 



دو شنبه 18 / 2 / 1392برچسب:, :: 20:37 ::  نويسنده : ahmad & saman

كمپاني ABB اخيرا ساخت AX1 يك محصول كليدخانه ولتاژ متوسط جديد عرضه كرده است. اين فناوري خصيصه ساختماني منحصر به فردي را داشته و چندين مفهوم در طراحي آن به كار گرفته شده است.AX1كليدخانه جديد عايقبندي در برابر هوا و ولتاژ متوسط ABB بر مبناي فلسفه ايمني ساخته شده كه بر مبناي آن فضاي كامل ولتاژ قوي براي چندين ورودي و تغذيه كننده مكعبي و يك حصار فلزي پيش بيني شده كه امكان برخورد انساني در شرايط سرويس را پيش نميآورد. در جهت ارتقاي ايمني و مقابله با خطرات رودرروي انساني و كاهش زمان برپاسازي دوباره در شرايط خرابي دستگاهي به نام ”حذفكننده آرك – Arc Eliminator “ ساخته ، امتحان و به كار برده شده است. مشخصه هاي نوآورانه ديگر نظير مشاهده گري كامل و اتصالات سيم پيچها با كنتاكت جهشي نيز ايمني AX1 را بالاتر برده است.محصولAX1 در لودويكا ساخته شده كه بزرگترين مركز سازنده دستگاههاي فشارقوي در دنياست و آن را به مطلوبترين مكان براي توسعه بعدي AX1 بدل گردانده است. كارخانه AX1 شكل يكپارچه دارد و بخشهاي توليد و اداري در كنار هم قرار دارند. اين امر سبب مي شود مبادله اطلاعات قابل اتكاي بين بخشهاي اداري و توليدي به سرعت ميسر شود.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


سه شنبه 5 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

هدف از این مطلب بررسی و اجرای روشی است که تحولی مهم در روند رایج قرائت کنتورهای مختلف به وجود می آورد. به طوری که بدون ایجاد کوچکترین دستکاری در ساختمان اصلی کنتور و فقط با نصب دستگاه مورد نظر بر روی آن عمل قرائت از کنتور صورت می گیرد.
 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 246 کیلوبایت
تعداد صفحات: 7 صفحه


یک شنبه 4 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:20 ::  نويسنده : ahmad & saman

در تمام تأسیسات الکتریکی به خصوص تأسیسات فشار قوی، زمین کردن یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامی است که برای رفاه و سلامتی و اصولا" ادامه ی زندگی اشخاص که به نحوی با این تجهیزات در تماس هستند و حتی در خارج از پست در رفت و آمد می باشند. باید با دقت هر چه تمام تر و با توجه به قواعد و قوانینی که بدین منظور تحریر شده اند انجام گیرد.

 

 

زبان : فارسی
تعداد صفحات: 86
نوع فایل: pdf
حجم: 2313 کیلو بایت

  



مسابقات جهانی james dyson awards باعث شده است که ایده های مخترعان جوان در سطح بین المللی انتشار پیدا کند.

داوران بین المللی از بین 15 فینالیست این مسابقات در 18 اکتبر در حال بررسی بهترین طرح می باشند.یکی از این طرح های در دست بررسی طرح Kieran John بود که با استفاده از یک نوع صندلی متحرک با استفاده از سیستم پنوماتیک صعود از تیر برق را برای سیمبان ها بسیار راحت می نمود.این سیستم با وزن تقریبی 30 کیلوگرم انجام خدمات مانوری، بهره برداری سریع تر، وسهولت در نگهداری وسرویس خطوط طراحی شده است.

هدف آنها از طراحی این سیستم به عنوان جایگزین کامیون با بوم عایق و یا بعنوان مکمل آن بوده است .این پلت فرم از یک بالابر با یک جفت موتور 300 وات پنوماتیک طراحی شده است.

این سیستم با قابلیت جلوگیری از چرخش به لحاظ ایمنی سیمبان از تماس با هادی و از ویژگی های شاخص آن ایمن بودن سیمبان از لحاظ مهار شانه ها و عدم خستگی و اجازه استراحت دادن به پاهاست.

 




منبع :
http://www.jamesdysonaward.org/Projects/Project.aspx?ID=2900&RegionId=0&Winindex=0



یک شنبه 29 / 11 / 1391برچسب:, :: 13:27 ::  نويسنده : ahmad & saman


امروزه در تمامی خانه ها لوازم خانگی برقی و گازی به وفور یافت می شود. یخچال ، تلویزیون ، بخازی ، پنکه و . . . از لوازم خانگی پر کاربرد هستند. حتماً برای شما هم پیش آمده است که وسایل شما معیوب شده باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند .


مجموعه پیش رو شامل آموزش مختصر تعمیر و عیب یابی لوازم خانگی پر کاربرد می باشد که در خانه ای یافت می شوند. پس در صورتی که دستگاه شما خراب شد بجای اینکه مستقیماً آن را به تعمیرگاه مربوطه ببرید نگاهی به راهنمای تعمیر آن انداخته و مطمئن شوید مشکل به دست شما قابل حل نخواهد بود. لوازم خانگی که در این مجموعه گنجانده شده اند عبارتند از:

  • آبمیوه گیری
  • آبگرمکن
  • اتو
  • اجاق گاز
  • آسیاب برقی
  • بخاری برقی
  • بخاری گازی
  • پلوپز
  • پنکه
  • جاروبرقی
  • چرخ گوشت
  • سشوار
  • سماور برقی
  • همزن
  • کولر آبی
  • کولر گازی
  • ماشین لباسشویی
  • همزن برقی
  • بخچال

به دلیل اینکه در اکثر لوازم خانگی موتور الکتریکی تعبیه شده است لذا در انتهای این مجموعه مقاله آموزشی در مورد موتورهای الکتریکی قرار گرفته است که شما را در عیب یابی و تعمیر موتورهای الکتریکی یاری خواهد نمود.


زبان : فارسی
نوع فایل: doc.
حجم: 2.37 مگا بایت



شنبه 17 / 11 / 1391برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

دوست خوبمون Ehsanavr برنامه اي را جھت کار با نمايش گرھاي ھفت قسمتي و يا به عبارت ديگر 7سگمنت نوشته اند .
نحوه کارکرد برنامه بدين صورت ميباشد که سگمنت ھاي مورد نظر را با کليک کردن برروي آن روشن کرده و کد معادل آن را به صورت ھگز مشاھده ميکنيد .
علاوه برآن ميتوانيد از اين برنامه 2 خروجي براي برنامه نويسي بيسيک و کد ويژن بگيريد و از آن استفاده نمائيد .با تشکر از دوست خوبمون Ehsanavr   به خاطر تھيه اين برنامه و در اختيار گذاشتن آن براي کاربران ديگر .
 

جھت دانلود فايل آموزش کار با سون سگمنت بر روي عکس زير کليک نمائيد.
 

زبان : فارسی
نوع فایل: .exe
حجم: 162 کیلو بایت

 



سه شنبه 19 / 9 / 1391برچسب:, :: 13:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

حوزه كار و عمر سيستمهاي كنترل گسترده Control System Distributedيا DCS اكنون به پنجاه سال مي رسد و دوره هاي اوج خود را سپري كرده است. بيشترين درجه اهميت اين موضوع مربوط به زمان ساخت ميكرو كامپيوترهاي با قيمت كم در حدود سالهاي 1970 مي باشد. پس از آن حوزه كار DCSها در محدوده پروسه هاي صنعتي پيوسته گسترده تر و پيچيده تر شد.كاربردهاي مختلف اين تكنيكها در فرايندهاي مختلف صنعتي مانندشيمي، پتروشيمي، نفت و گاز و پالايشگاهها، صنايع آهن و فولاد و مواردي از اين قبيل است.


امروزه DCSها به عنوان يك ابزار اتوماسيون معمول در آمده اندكه از ديدگاههاي مختلف مي توانند تعابير مختلفي داشته باشند. از نقطه نظر مهندسي پروسه اين سيستم مي تواند سبب بهبود ميزان توليد و كيفيت توليد و ايمني و قابل اطمينان و انعطاف پذيري بيشتر قسمتهاي صنعتي و افزايش حوزه نظارت بر مراحل اجراي يك پروسه به كار گرفته مي شود.


از ديدگاه مهندسي كنترل و كامپيوتر اين فناوري حوزه اي است كه كاربرد و رشد سريع تكنولوژي مخابرات و شبكه ها ي كامپيوتري در خدمت سيستمهاي كنترلي را به نمايش مي گذاردو حتي منجر به معرفي و اختصاص شبكه هاي كامپيوتري براي سرويس ها كنترلي شد كه يك نمونه معروفCANيا(Control Area Network) است.

 

 

 برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 21 / 6 / 1391برچسب:, :: 12:24 ::  نويسنده : ahmad & saman

یک سیستم PLC ، لینکی مخابراتی است میان دو نقطه ،که از شبکه الکتریکی(در رده های مختلف انتقال ، فوق توزیع و توزیع )، بعنوان بستر تبادل داده بهره می برد.این سیستم بخشی از شبکه مخابراتی مورد استفاده برای ارسال انواع گوناگون اطلاعات مرتبط با عملکرد سیستم الکتریکی می باشد.


زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 862 کیلو بایت
تعداد صفحات: 17 صفحه



شنبه 11 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : ahmad & saman

این برنامه از سری برنامه های کنترل و مدیریت مصرف برق می باشد که برای بخش صنعتی طراحی شده است. محیط نرم افزار اکسل بوده تا همه کاربران با کمترین دانش رایانه ای قادر به کار با آن باشند.

 

 

همچنین محلهایی که می تواند توسط کاربر پر شود قابل دسترس بوده وبقیه محلها غیر قابل دسترس هستند بطوریکه با قرار دادن اطلاعات درمحل های مورد نظر خروجی نرم افزار سریعا داده می شود

در صفحه دوم نمودارهایی وجود دارد که میزان کاهش مصرف حاصل از بهینه سازی در مصرف کننده های مختلف را نمایش می دهد

در این نرم افزار ابتدا این اطلاعات داده می شود تا محاسبه بر اساس آن صورت پذیرد

1)مجموع مصرف موتورها-فن ها-پمپ ها و روشناییها سالانه

2)مجموع مصرف گاز سالانه

3)درصد قابل صرفه جویی در هر بخش موتور-پمپ-فن - روشنایی و گاز

4)قیمت گاز و برق

نتایج برآمده از نرم افزار :

1)متوسط درصد صرفه جویی درکلیه مصرف کننده های برقی

2)متوسط صرفه جویی در سال و در 5 سال به ازای هر فاکتور بهینه سازی شده

3)میزان مصرف برق و گاز بعد از اجرای امور بهینه سازی

4)رسم نمودار بر اساس میزان مصرف و صرفه جویی صورت گرفته در سال

 

با این نرم افزار هر سیستم صنعتی می تواند دریابد که با تغییر یک سیستم یا بهینه سازی یک و یا کل مجموعه چه مقدار ارزش ریالی برای آن کارگاه بدست خواهد آمد.

همچنین شرکتهایی که امور بهینه سازی انجام می دهند با این نرم افزار بسادگی توجه می شوند که قسمت اعظم بهینه سازی را باید متوجه کدام بخشها نمایند.


نوع فایل: Excel 2007
حجم: 104 کیلوبایت



چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, :: 10:21 ::  نويسنده : ahmad & saman

برد آموزشی Cortex-M3 LPC1768 بر اساس LPC1768 متعلق به شرکت NXP بوده که بر اساس هسته نسل دوم میکروکنترلرهای ARM Cortex-M3 طراحی گشته است. این هسته برای کاربردهای سیستم های نهفته (embedded) در سرعت های بالا، توان مصرفی کم و پردازش ۳۲ بیتی طراحی گشته است. از جمله اهداف طراحی این نسل از پردازنده ها می توان به مصارف اندازه گیری، ارتباطات صنعتی، کنترل موتورهای صنعتی، سیستم های هوشمند و روباتیک اشاره نمود.
برد آموزشی Cortex-M3 LPC1768 دارای پروگرامر آنبرد(On Board) جیلینک (Jlink) بوده و از تجهیزات USB2.0 و ۲ اینترفیس CAN و همچنین RS-485 پشتیبانی می کند. CD این برد حاوی مثال های آموزشی بسیار زیادی جهت فراگیری کامل میکروکنترلرهای ARM سری LPC17XX می باشد.



ادامه مطلب ...


در این پست مدارات فرمان و قدرت  رشته برق صنعتی همراه با توضیحات و نقشه های مدار قرار گرفته. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره. موفق باشید....
 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 475 کیلوبایت
تعداد صفحات: 17 صفحه


در این پست قصد داریم جزوه ی درسی سيم پيچی ماشين ac را قرار دهیم. امیدواریم مفید واقع شود.
نام استاد : مهندس بيگدلی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
نيمسال تحصيلی 86

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 313 کیلوبایت
تعداد صفحات: 10 صفحه


چهار شنبه 17 / 11 / 1390برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

نمونه مثال از پروژه انجام شده

برای این پست مثالی بسیار جامع و کامل از برنامه نویسی سیستم کنترل یه کارخانه تولید آبمیوه رو دراختیار دوستان قرار میدم.
این نمونه کار از جمله پروژه های کامل انجام شده در زمینه اجرای سیستم های مبتنی بر پایه پی ال سی هست که با توضیح کامل از تک تک مراحل کار و شرح برنامه نویسی همراه می باشد. (به زبان فارسی)

به همه دوستان علاقه مند به فراگیری بیشتر و اون دسته از دوستانی که تقاضای مثال های عملی در صنعت را داشتند این فایل را پیشنهاد میکنم . موفق باشید!

 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 1.23 مگابایت
تعداد صفحات: 46 صفحه

 



چهار شنبه 17 / 11 / 1390برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : ahmad & saman

با سلام  در اين پست جزوه اي كامل از آموزش چند بخش مهم از پي ال سي های زیمنس را به همراه تمرينات كاربردي در صنعت،را كه جناب آقاي وحيد مقدم زحمت ارسال آن را كشيده اند براي دانلود در اختيار دوستان قرار داده ام،و امیدوارم مورد استفاده دوستان علاقه مند واقع بشه.

فهرست مطالب جزوه :

فصل اول پيش نياز ـ فصل دوم مفاهيم منطقي ـ فصل سوم مفاهيم پي ال سي ـ فصل چهارم PLC LOGO ـ فصل پنجم PLC S5 ـ فصل ششم PLC S7-200 ـ فصل هفتم تمرينات ــــ گردآوري و تنظيم : وحيد كارگر مقدم.

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 5.81 مگابایت
تعداد صفحات: 77 صفحه

 



چهار شنبه 17 / 11 / 1390برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : ahmad & saman

بانك تست سوالات پي ال سي

 

اين بانك تست سوالات يكي از كاملترين مجموعه سوال هاي پي ال سي است كه  جناب آقاي وحيد مقدم زحمت ارسال آن را كشيده اند،اين مجموعه شامل شش فصل است و تقريباً بخش عمده اي از مسائل مربوط به پي ال سي هاي زيمنس را شامل مي شود.(LOGO-S7-S7 200-S7 300)

 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 2.17 مگابایت
تعداد صفحات: 49 صفحه

 



چهار شنبه 17 / 11 / 1390برچسب:, :: 15:12 ::  نويسنده : ahmad & saman
امروز یه آموزش مربوط به نحوه عملكرد و عیب یابی لامپهای مهتابی یا همون فلورسنت براتون گذاشتم كه امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.


زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 288 کیلوبایت
تعداد صفحات: 6 صفحه


شنبه 11 / 11 / 1390برچسب:, :: 14:24 ::  نويسنده : ahmad & saman

استفاده از ماشین حساب مهندسی از  نیازهای  غیر قابل انکار رشته  های مهندسی می باشد که در این پست مقاله ای تحت همین عنوان در اختیار شما قرار گرفته . در این آموزش بصورت کاملا تصویری و با زبانی بسیار ساده اقدام به آموزش ماشین حساب مهندسی مدل "casiofx82tl" شده است . در تمام مراحل آموزش سعی شده به ساده ترین شکل ممکن تعدادی از امکانات این نوع ماشین حساب  که بصورت روتین در رشته های مهندسی استفاده می شود مورد بررسی قرار گیرد . بدیهیست جهت فراگیری بیشتر مطالعه کاتالوگ ماشین حساب به زبان اصلی ضرورت می یابد .

 

زبان: فارسی
نوع فایل: zip
حجم: 396 کیلوبایت

 منبع : http://www.nutron.tk/



دو شنبه 1 / 11 / 1390برچسب:, :: 9:32 ::  نويسنده : ahmad & saman

طریقه ساخت توربین بادی

تمامی عکس ها گویا هستند بنابراین احتیاج به توضیحی ندیدم

با این حال اگر توضیح بیشتری خواستید به منبع سایت سر بزنید 

A DC motor to be used as a generator in a wind turbine

Making wind turbine blades from PVC pipe

Finished wind turbine blades made from PVC pipe

برای مشاهده ادامه ی این موضوع و عکسهای بیشتر لطفا" به ادامه این مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

از تقویت های عملیاتی به شکل های زیر میتوان استفاده کردکه توضیح کامل به همراه شکل مداری آنها در ادامه مطلب آورده شده است.

  • تقویت کننده معکوس (Inverting Amplifier)
  • تقویت کننده مستقیم
  • دنبال کننده و لتاژ
  • تقویت کننده ولتاژ به جریان
  • تقویت کننده جریان به ولتاژ
  • مدار نمونه با استفاده از دیود
  • مدار انتگرال گیر
  • مدار مشتق گیر
  • مدار جمع کننده
  • مدار تفریق کننده
img/daneshnameh_up/f/f6/opamp_block1.jpg

برای مطالعه متن کامل  به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, :: 13:51 ::  نويسنده : ahmad & saman

در این مطلب به معرفی IC های مربوط به گیتهای منطقی و ارایه چند مدار ساده جهت یادگیری این المانهای منطقی می پردازیم.

img/daneshnameh_up/8/8f/XNOR2.JPG

 

برای مشاهده توضیحات کامل در مورد IC ها به  ادامه مطلب مراجعه کنید

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:39 ::  نويسنده : ahmad & saman

این منبع تغذیه کاملا تست شده-ورودی یک ترانس 24 ولت وصل میکنید و در خروجی 30 ولت DC دریافت میکنید با قابلیت تغییر ولتاژ و جریان توسط دو ولوم


برای مشاهده و دانلود نقشه ها و مشخصات این مدار به ادامه ی مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 14 / 7 / 1390برچسب:, :: 22:59 ::  نويسنده : ahmad & saman

پوستر اقدامات اضطراری در برق گرفتگی

Electric Shock Emergency Action

Dimensions: 3037 x 4252
Size: 7.89 MB
format: jpg

ابعاد عکس حدود یک متر در یک و نیم متر است.
از این عکس می توان به عنوان پوستر آموزشی برای کارگاه ها استفاده نمود.

 

دریافت نسخه قابل چاپ



جمعه 13 / 7 / 1390برچسب:, :: 21:36 ::  نويسنده : ahmad & saman

تمامی دروس توسط پروفسورها و اساتید بزرگ دنیا تدریس می شود.

توجه کنید که هر یک از دروس بین 30-50 Lecture هست و برای دیدن هر کدام کافیه روی اون کلیک کنید. در همان صفحه امکان دانلود نیز وجود دارد.

به همین مناسبت سایت مهندس یار رو بهتون معرفی می کنم که سایت آموزشی خوب و فعالی است. (دانلود مجموعه جامع فیلم های آموزشی درس مدارهای الکتریکی دانشگاه MIT)

 

 

 


Circuits and Electronics


Control Engineering


Mathematical Methods for Engineers - Course I


Mathematical Methods for Engineers- Course 2

برای مشاهده ی آنلاین و یا دانلود همه ی فیلم ها  به ادامه ی این مطلب بروید...




ادامه مطلب ...


چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : ahmad & saman

یه جزوه عالی و کامل برای شروع یادگیری پی ال سی شامل : مقدمه ، تاريخچه پي ال سي ، انواع پي ال سي ها ، تعريف ورودي و خروجي ها ، تعريف آنالوگ ، برنامه نويسي ، سيستم اعداد و . . .

 


زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 2.5 مگابایت
تعداد صفحات: 95 صفحه




چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 12:26 ::  نويسنده : ahmad & saman

این مجموعه در 6 فصل زیر گردآوری شده است و مباحث زیر را پوشش می دهد:

برای دانلود هر بخش روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.


1. مفاهیم Matlab
 

2. ماتريس ها و دستگاه های معادلات جبری


3. ترسيم نمودارهای دو و سه بعدی


4. مشتق، حد، انتگرال و حل معادلات ديفرانسيل


5. تبديل لاپلاس و معکوس آن


6. تبديل فوريه و تبديل z

 



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : ahmad & saman

در اينجا يه فايل آموزشي مختصر ومفید راجع به مدارات قدرت و همچنين مدارات فرمان براتون گذاشتم كه خيلي خوب و خلاصه راجع به علايم مدارات فرمان و نامگذاري اونها توضيح داده.بعد از مطالعه ي اين آموزش،انتظار ميره كه بتونيد يه نقشه رو براحتي بخونيد!

تعداد صفحات: 9

حجم:258 KB

نوع فایل:PDF


 



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 11:35 ::  نويسنده : ahmad & saman

رئوس مطالب:

•   مبانی ++C
•   دستورات ورودی و خروجی
•   تصمیم گیری و تکرار
•   توابع
•   نوع داده های ساخت یافته شامل:
     آرایه ها، رشته ها، ساختارها، یونیون ها، کلاس ها
•   اشاره گرها

مولف: رضا سپاس یار

تعداد صفحات: 50

حجم:227 KB

نوع فایل:PDF



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : ahmad & saman

در کتاب زیر که در شش فصل تنظیم شده است، مطالب زیر را می آموزید:

فصل اول: ترسيم شماتيک در محيط Capture
شامل: سير تکاملی SPICE /ترسيم مقدماتی/ شبيه سازی يک مدار ساده

فصل دوم: آشنايي با Probe
شامل: بررسی کمی نتايج گرافيکی/ ترسيم توابع رياضی/ اعمال توابع بر روی پاسخ های مدار/ آناليز فوريه

فصل سوم: تحليل گره DC
شامل: معادل تونن / تحليل باياس تقويت کننده ها / باياس مدارات ديودی / پايداری دمايي / بررسی مدل عناصر / منابع وابسته

فصل چهارم: تحليل گذرای مدار
شامل: تحليل مدار در حوزه ی زمان / مدارات مرتبه اول و دوم

فصل پنجم: جاروب DC
شامل: مشخصه های انتقالی / مشخصه های جريان – ولتاژ، توان – جريان و ...

فصل ششم: جاروب AC
شامل: فازورها / پاسخ فرکانسی و پهنای باند / فيلترهای پسيو و اکتيو

مولف: رضا سپاس يار

تعداد صفحات: 42

حجم:579 KB

نوع فایل:PDF



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 11:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

فهرست مطالب:

•  فيوز بيت ها، منابع کلاک وReset

•  آشنايي با زبان C

•  پروژه 1: فلاشر ساده

•  پروژه 2: کانتر يک رقمي با 7-Segment

•  پروژه 3: نمايشگر کريستال مايع (LCD)

•  پروژه 4: اسکن صفحه کليد ماتريسي

•  پروژه 5: نمايشگرهاي LED Dot Matrix

•  وقفه هاي خارجي

•  پروژه 6: آشکار ساز عبور از صفر

•  تايمر/کانتر صفر

•  پروژه 7:  فرکانس متر ديجيتال

•  پروژه 8: کنترل موتورDC  باPWM

•  عملکرد تايمر دو

•  پروژه 9: ساعت با وضعیت آسنکرون تایمر

•  تايمر/کانتر يک

•  پروژه 10: کنترل سروُ موتور

•  پروژه 11: توليد موج سينوسي

•  پورت سريال (RS-232)

•  پروژه 12: پورت سريال در ويژوال بيسيک

•  پروژه 13: ارتباط دهي USB با RS232

•  باس I2C (TWI)

•  پروژه 1۴: ارتباط با EEPROM هاي I2C

•  مبدل آنالوگ به ديجيتال

•  پروژه 1۵: اندازه گيري دما با سنسور LM35

•  مقايسه کننده ي آنالوگ

SPI Bus •   

Mode •  هاي Sleep و تايمر Watchdog


مولف: رضا سپاس یار

 

حجم:3.2 MB



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

چند فیلم آموزشی PLC به زبان فارسی برای دانلود که از اینترنت جمع آوری شده. امیدوارم که براتون مفید باشه.
 


فیلم شماره 1 با حجم 3.97 مگا بایت

فیلم شماره 2 با حجم 1.45 مگا بایت

فیلم شماره 3 با حجم 5.1 مگا بایت


 



چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : ahmad & saman

در قسمت ادامه مطلب لغات فنی رشته برق را قرار دادیم که حدود ۸۰۰ لغت میباشد.

 برای مشاهده کل لغات به قسمت ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 11 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:47 ::  نويسنده : ahmad & saman

امروز آموزش فارسي نرم افزار EPLAN رو براتون گذاشتم كه بسيار خوب و كاربردي توضيح داده.همونطور كه ميدونيد نرم افزار EPLAN يكي از بهترين نرم افزارها در زمينه طراحي مدارات،در برق صنعتي هست.بوسيله اين نرم افزار ميشه يه تابلوي برق كه شامل مدارات قدرت و فرمان،تجهيزات داخلي،فريم و بدنه و... رو بصورت كامل طراحي كرد.

حتما دانلود كنيد و نظرتون رو هم بگيد!
 

براي دانلود با فرمت PDF و با حجم 2.263MB

بر روی Download كليك نمائيد...
 

 



سه شنبه 10 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:48 ::  نويسنده : ahmad & saman

يه مقاله بسيار خوب و کاربردي به زبان اصلی درباره تحليل مدارهاي الکتريکي بوسيله نرم افزار متلب که با نمونه هاي حل شده اطلاعات خوبي رو در اختيار شما عزيزان قرار ميده!

فرمت PDF با حجم تقريبي 6.7MB


 



سه شنبه 10 / 7 / 1390برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : ahmad & saman

مقدمه ای دربارۀ تابلو و اجزای آن
تابلو : محفظه ای است فلزی یا غیر فلزی که تجهیزات در آن نصب شده و ارتباط الکتریکی توسط هادی ها برقرار شده و محفظه آماده بهره برداری می شود .
تابلوی برق به عنوان مجموعه ای که در آن یک یا چند وسیله قطع و وصل همراه با تجهیزات کنترل ، اندازه گیری ، حفاظتی ، تنظیم کننده و غیره ؛ به منظور ایجاد ارتباطات لازم بین آنها و سایر تجهیزات خارج از تابلو وجود دارد ، می باشد .




ادامه مطلب ...


سه شنبه 10 / 7 / 1390برچسب:, :: 21:24 ::  نويسنده : ahmad & saman

همونطور كه میدونید نرم فزار Dialux یه نرم افزار بسیار مفید وجامع در زمینه طراحی روشنایی هستش، كه امروزه كاربرد وسیعی در پروژه های مختلف روشنایی پیداكرده.بوسیله این نرم افزار میتونید سیستمهای روشنایی مختلفی رو برای مكانهای مختلف طراحی و شبیه سازی كنید.

امروز یه فایل آموزشی راجع به استفاده از نرم افزار Dialux براتون گذاشتم كه امیدوارم استفاده كنید.

زبان: فارسی

تعداد صفحات: 86

حجم:3.1 مگا بایت

نوع فایل:PDF

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید



دو شنبه 9 / 7 / 1390برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : ahmad & saman

یکی از حیاتی ترین لوازمی که برای راه اندازی مدارات و همچنین استفاده در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد، منبع تغذیه است که البته علی رغم این نقش مهم و حیاتی، کمتر بدان پرداخته می شود. همان طور که از نام این وسیله بر می آید، از آن به عنوان منبع انرژی الکتریکی استفاده می شود و ....

 


زبانفارسی

تعداد صفحات: 12

حجم:326 کیلو بایت

نوع فایل:PDF

 

نویسنده: MKMajid

ناشر: majidofficial@gmail.com

 

 

برای دانلود این مطلب مفید بر روی دانلود کلیک نمایید



پنج شنبه 7 / 7 / 1390برچسب:, :: 12:3 ::  نويسنده : ahmad & saman

برای دانلود جزوه ی (برنامه نویسی برای تایمرهای میکروکنترلر AVR) بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تعداد صفحات: 19

حجم:4.6 MB

نوع فایل:PDF

 

Download



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان