تانك ترانسفورماتور
 
جمعه 1 / 8 / 1391برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : ahmad & saman

تانك ترانسفورماتور در واقع ظرفي است كه اجزاء اصلي ترانسفورماتورمانند هسته و سيم پيچها داخل آن قرار مي گيرند از نظر سهولت و امكانات مورد نياز براي قرار دادن مجموعه هسته و سيم پيچي داخل تانك و يا خارج نمودن آن Untanking , Tanking معروف مي باشند دو طرح مختلف براي تانكها وجود دارد كه هر يك نسبت به ديگري داراي مزايا و معايبي مي باشند .

1- تانك نوع معمولي Conventional
در اين نوع طرح همانطوريكه از شكل زير مشخص است درپوش تانك از قسمت بالاي آن باز شده و لازم است براي دسترسي به مجموعه هسته و سيم پيچي ، از جرثقيلهايي كه قادر به حركت دادن مجموعه مزبور باشند استفاده گردد .

2- تانك نوع زنگي Bell Type Tank
در اين نوع طرح درپوش تانك از قسمت بالايي پايين ظرف مطابق شكل جدا مي شود و بدون نياز به جابجايي هسته و سيم پيچ (اكتيوپارت) امكان دسترسي به آن ميسر است .

 

 

مزايا ومعايب طرح فوق :
1- براي بازرسي مجموعه هسته وسيم پيچ ( اكتيوپارت) در طرح معمولي لازم است سيم پيچ و هسته از داخل تانك بيرون آورده شوند كه اينكار معمولاً در كارگاه يا محل پست بسيار مشكل مي باشد . البته ضمن اعلام اينكه ضرورت اين امر هم نادر مي باشد . ولي در طرح نوع زنگي فقط جابجايي درپوش تانك كه كمي سنگين تر از درپوش نوع معمولي است كافي است .
2- ارتفاع مورد نياز براي Untanking , Tanking در هر طرح يكسان است .
3- درطرح نوع زنگي بايستي دقت بسيار زيادي در رابطه با نشتي روغن در قسمت اتصال درپوش به تانك اصلي صورت پذيرد و اصولاً قسمت اتصال تحت فشارهاي زياد از نقاط ضعيف اين طرح مي باشد .
4- از نظر ظرفيت معمولاً تانكهاي معمولي ارزانتر از نوع زنگي (Bell) مي باشند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان